Veel gestelde vragen

BOEKEN

1.Hoe kan ik een voetbalreis boeken?

Wanneer u een voetbalreis exclusief vlucht wilt boeken, dan kunt u de boeking volledig via onze site afhandelen en betalen. U ontvangt een bevestiging van uw boeking via de email. Wanneer u een voetbalreis inclusief vlucht wilt boeken, dan kunt u via onze website een vrijblijvende offerte aanvragen. U ontvangt deze dan binnen 24 uur in uw mailbox. Wanneer u deze niet binnen 24 uur heeft ontvangen, dan verzoeken wij u vriendelijk om even contact met ons op te nemen, er is dan waarschijnlijk iets mis gegaan met het versturen van de offerte..

2.Hoe verloopt het boekingstraject als ik een offerte aanvraag?

Bij het aanvragen van een offerte ontvangt u binnen 48-uur een vrijblijvende offerte. U kunt de offerte naar uw wensen samenstellen en bij akkoord ingevuld en ondertekend terug mailen, sturen of faxen aan VoetbalOnTour.nl. De geldigheid van de offerte is afhankelijk van beschikbaarheid van de wedstrijdkaarten en datum voetbalwedstrijd. Wij geven in de offerte altijd de geldigheidsdatum aan I.v.m. stijgende vluchtprijzen en beschikbaarheid van de wedstrijdkaarten is het verstandig om begin van het voetbalseizoen een wedstrijd te boeken.

3.Komen er geen extra kosten bij op het moment van boeken?

VoetbalOnTour werkt met all-in prijzen dit wel zeggen dat onze prijzen inclusief alle toeslagen, belastingen en overige kosten zijn. Zo komt u bij het boeken niet voor vervelende verrassingen te staan.

4.Kan ik na het boeken de voetbalreis nog annuleren?

Het herroepingsrecht dat geldt voor internetaankopen is niet van toepassing van op reizen. Bij het online boeken worden de reisonderdelen op naam geboekt en kunnen wij deze niet meer kosteloos annuleren. Door omstandigheden kunt u altijd een reis moeten annuleren wij adviseren u dan om contact met ons op te nemen. Wij zullen dan gaan bekijken wat de mogelijkheden zijn en wat we voor u kunnen betekenen.

U ontvangt binnen 24-uur een bevestiging van uw boeking en bewijs (aan)betaling per mail. In de mail wordt het geboekte arrangement weergegeven. Controleer of de vlucht, hotel, wedstrijdkaarten en eventueel andere upgrades kloppen. Is dit niet het geval dan meteen contact met ons opnemen. U ontvangt een herinnering voor wanneer de restantbetaling gedaan moet worden. De reisbescheiden worden minimaal 10 dagen voor vertrek per post aan u verzonden.

5.Hoelang van te voren dien ik een reis te boeken?

Hierop is geen eenduidig antwoord te geven. In de meeste gevallen geldt; hoe eerder u boekt hoe lager de reissom zal zijn. Dit heeft voornamelijk te maken met de fluctuerende vluchttarieven. De luchtvaartmaatschappijen verhogen doorgaans de tarieven naarmate de vertrekdatum nadert. Het kan uiteraard altijd voorkomen dat wij mooie last minute acties kunnen maken.

6.Kan iemand in een rolstoel ook een voetbalreis boeken?

Bij sommige clubs kunnen wij hierin bemiddelen. Neem contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.

7.Hoe en wanneer ontvang ik de reisbescheiden van VoetbalOnTour?

De reisbescheiden worden minimaal 7 dagen voor vertrek aan u verzonden. Mocht u 5 dagen voor vertrek nog niks hebben ontvangen dan adviseren wij u om contact met ons op te nemen.

8.Reisdocumenten

Controleer de geldigheidsdatum van uw reisdocument. In sommige landen stelt men het verplicht dat uw reisdocument een aantal maanden geldig moet zijn bij vertrek.

9.Is het boeken van een voetbalreis bij VoetbalOnTour veilig en welke garanties heb ik mocht er iets met VoetbalOnTour gebeuren?

Op het moment zijn wij bezig om lid te worden van een garantiefonds. Wel zijn we lid van het "Thuiswinkel Waarborg", dit houdt in dat wij een gezond internetbedrijf zijn en aan strenge eisen onderworpen is. Op het moment dat wij uw offerte ontvangen, worden meteen dezelfde dag alle onderdelen van de reis ( vlucht, hotel, wedstrijdkaarten etc.. ) definitief vastgelegd en betaald. In het geval er iets met VoetbalOnTour mocht gebeuren dan heeft u dus ten alle tijde de garantie dat u kunt deelnemen aan het arrangement, dit omdat alle onderdelen van de reis al betaald zijn.

10.Waarom staan er op jullie website alleen prijzen vernoemd voor de arrangementen zonder vlucht?

De reden hiervoor is, dat de vluchtprijzen dagelijks sterk fluctueren en daardoor kan het voorkomen dat de prijzen van de arrangementen op onze website meerdere kerenper dag wijzigen. Om dit te voorkomen, vermelden we geen prijs op de site maar krijgt u een offerte die up to date is . In deze offerte staan dan de exacte vermelde vluchttijden.Ook de vermelde prijs in de offerte is dan conform de vluchtprijs van dezelfde dag dat de offerte verstuurd word. De prijs in uw offerte is dan ook geldig t/m de datum die in de emailvermeld staat.

PRIJZEN

1.Zijn de genoemde prijzen op jullie website per persoon?

De prijzen op onze website zijn persoon maar gebaseerd op een 2-persoonsboeking.Boekt u voor 1- persoon dan komt er een toeslag bij.

2.Wat houdt een arrangement precies in?

U kunt bij ons kiezen uit een tweetal soorten arrangementen. 1. Arrangement zonder vlucht. 2. Arrangement met vlucht.

1.Een standaard arrangement zonder vlucht is inclusief: 1 of 2 hotelovernachting(en) en wedstrijdkaart.

2.Een standaard arrangement met vlucht is inclusief: Retourvlucht, 1 of 2 hotelovernachting(en) en wedstrijdkaart.

3.Zijn de prijzen inclusief BTW?

Op voetbalreizen zit geen BTW, dit valt onder het 0-tarief.

4.Krijgen kinderen korting?

Kinderen krijgen geen korting, toch vragen wij bij het boeken hoeveel kinderen er mee gaan. Reden hiervoor is dat de luchtvaartmaatschappij en hotel hierom vragen.

5.Kunnen we een groepskorting krijgen?

Voor groepen boven de 8 personen dient u een vrijblijvende offerte op te vragen. Wij kijken dan naar de mogelijkheden.

GARANTIEFONDS:

1. Loop ik een risico bij het boeken van een reis bij VoetbalOnTour?

Sinds 1 juni 2018 zijn wij lid van het GGTO garantiefonds. De voorwaarde hiervoor is dat wij per boeking € 15,00 berekenen aan onze klanten. De voorwaarde van de GGTO staan vermeld op onze website, of u klikt op het logo op de homesite. U komt dan rechtstreek op de webste van de GGTO.

BETALEN

1.Moet ik bij het boeken meteen alles betalen?

VoetbalOnTour biedt haar klanten de mogelijkheid om de factuur op 3 manieren te betalen: 1. 50% aanbetaling met iDeal 2. 100% betaling met iDeal 3. Betaling op factuur

2.Hoe kan ik betalen bij VoetbalOnTour?

Bij VoetbalOnTour kunt u op de volgende manieren betalen:

Via boeking via de website:

  1. Via iDeal
  2. Mr. Cash (2%)

Aanvaarding van de offerte:

  1. Overschrijving per bank
  2. IDeal ( via dede ontvangen offerte )

Cash ( op één van onze 2 kantoren )

VLUCHT

1.Zijn de vluchttijden en hotel meteen bekend als ik boek?

De vluchtgegevens en hotel zijn meteen bekend op het moment van boeken.

2.Wat zijn de Bagage voorwaarden?

Elke passagier heeft recht op één stuk handbagage die hij / zei aan boord mag nemen;
maximale afmetingen (L x B x H) 55 x 35 x 25 cm. Dit komt ongeveer overeen met de grootte van een trolleykoffer / rugzak met eenmaximaal gewicht van 10 kg
Vloeistoffen zijn alleen toegestaan bij een hoeveelheid tot 100 ml. Dit moet verpakt worden in plastic (te verkrijgen op het vliegveld). Wilt u de precieze afmetingen weten, dan kijkt u op de desbetreffende vliegmaatschappij op het moment dat u de reispapieren heeft ontvangen.

3.Waarom moet ik extra betalen om een koffer in te checken?

Bijna alle luchtvaartmaatschappijen hanteren tegenwoordig een standaardtarief waarbij alleen handbagage is toegestaan. Voor het inchecken van koffers wordt een toeslag berekend, daarom ziet u deze terug om het moment dat uw koffers toevoegt aan uw arrangement.

4.Waarom moet ik meer betalen voor een andere vluchttijd/ luchthaven?

Wij bieden altijd de goedkoopste vluchtprijzen en luchthaven aan, indien u een andere vluchttijd of vliegveld wenst wordt dan kunt u daar voor kiezen bij de upgrade mogelijkheden die in de offerte vermeld staan. De vermeld prijs die u daar ziet staan, is de meerprijs per persoon die bovenop het standaardbedrag komt.

HOTEL

1.Welk hotel wordt er voor ons geboekt?

Op onze website kunt u zelf u eigen hotel kiezen. We blijven op moment van boeken, altijd afhankelijk van de beschikbaarheid. Als u het hotel aanklikt, kunt u zien waar het hotel gelegen is. Als uwhotel geen beschikbaarheid meer heeft, dan boeken wij voor u een kwalitatief vergelijkbaar 3* hotel.

2.Waar ligt ons hotel?

Bij het boeken van uw hotel, kunt u zelf bepalen waar en welk uw hotel kiest. Bij alle hotels staat vermeld waarz egelegen zijn.

3.Is ontbijt inbegrepen bij de kamer?

Wij bieden zowel kamers aan inclusief en exclusief ontbijt,u kunt bij het boeken van de hotels zelf de keuze maken of u wel of geen ontbijt wilt.

4.Hoe laat kan ik inchecken?

U kunt direct bij aankomst inchecken en in ieder geval uw bagage achterlaten in het hotel. Het kan voorkomen dat u niet direct op uw kamer kan. De meeste hotels hanteren daarvoor een tijdsgrens van 14.00 uur waarna u toegang heeft tot uw kamer op de dag van aankomst. Mocht u kamer al wel beschikbaar zijn, dan krijgt u doorgaans bij het inchecken direct u kamer sleutel.

5.Welke kamers zijn er beschikbaar?

In de meeste steden kunnen we de volgende kamers boeken: single room ( 1-persoon ), twin/double room ( 2 personen ), triple room ( 3 personen ). In sommige steden hebben de hotels geen 3-persoonskamers beschikbaar.Als u met een oneven aantal personen wilt gaan, dienen we ook een1-persoonskamer te boeken.

6.We reizen met een groepje maar iedereen wil een 1-persoonskamer, kan dit?

Dit is mogelijk alleen wordt er dan een toeslag berekend voor een 1-persoonskamer. Het standaard arrangementsprijs wijzigt dan.

7.Waarom moet ik toeristenbelasting betalen in Barcelona?

Alle toeristen die vanaf 1 november 2012 naar Catalonië afreizen moeten er rekening mee houden dat er toeristenbelasting moet worden betaald. Deze dient u rechtstreeks aan de receptie van uw hotel te betalen. De bedragen lopen uiteen van € 0,50 tot € 2,50 per persoon per nacht. Deze kosten zijn voor eigen rekening en kunnen niet vooraf worden betaald.

WEDSTRIJDKAARTEN

1.Verkopen jullie ook losse wedstrijdkaarten?

Wij verkopen ook losse wedstrijdkaarten, deze worden aangeboden via onze officiele partner FootballTickets2Go. Via onze website wordt u doorgelinkt naar de website van FootballTickets2Go, daar kunt u de kaarten bestellen en betalen.

2.Waar zitten we in het stadion en zitten we allemaal naast elkaar?

De exacte zitplaatsen zijn bij de meeste wedstrijden nog niet bekend tijdens uw boeking. Wel weet u van te voren welke categorie plaatsen u heeft besteld. VoetbalOnTour garandeert dat niemand alleen zit en dat je dus altijd naast of recht achter elkaar zit in het stadion. We kunnen echter niet garanderen dat bij groepen vanaf 4 personen alle personen naast/bij elkaar zitten. Uiteraard doen wij ons uiterste best dit te realiseren.

3.Wanneer ontvang ik de wedstrijdkaarten?

VoetbalOnTour.nl maakt gebruik van verschillende leveranciers voor de wedstrijdkaarten. Soms heeft onze leverancier de wedstrijdkaarten pas een aantal dagen voor de wedstrijd in zijn bezit. Wij willen dan geen enkel risico nemen door de wedstrijdkaarten per post te verzenden. Het is dan veiliger de wedstrijdkaarten in uw hotel te bezorgen. Deze manier van bezorgen is een 100% veilige methode. De wedstrijdkaarten worden bij het desbetreffende hotel in de kluis bewaard voor u. Als we de kaarten wel ruim op tijd in ons bezit hebben, dan versturen we ze per aangetekende post naar u toe. In sommige gevallen dienen de kaarten te worden afgehaald bij een afhaalpunt.

4.Waarom heb ik de wedstrijdkaarten pas op de wedstrijddag ontvangen?

Dit kan meerdere oorzaken hebben soms heeft onze leverancier geen goede ervaringen met een hotel. Kaarten raken regelmatig zoek in hotels en als een hotel niet wil tekenen voor ontvangst van de wedstrijdkaarten worden ze niet bezorgd. Onze leverancier regelt dan een koerier die de wedstrijdkaarten persoonlijk aan u overhandigd. Meestal gebeurd dit 2-uur voor de wedstrijd bij het stadion of ‘s ochtends vroeg in uw hotel. U wordt hier door VoetbalOnTour op tijd over geïnformeerd.

5.Waarom heb ik seizoen/clubkaarten ontvangen met een andere naam erop?

Om u de best mogelijke zitplaatsen in het stadion aan te bieden maakt VoetbalOnTour doorgaans gebruik van seizoenkaarten en/of clubkaarten. De seizoen- clubkaarten staan geregistreerd op naam van de seizoen-clubkaarthouder die ze voor desbetreffende wedstrijd heeft verkocht. U kunt dus gewoon de wedstrijd bekijken met een club-seizoenkaart. Vaak levert onze leverancier een instructiebrief mee met de seizoen/clubkaarten. Dit om zijn seizoen/clubkaarten te beschermen.

6.Wat moet er met de seizoen/clubkaarten gebeuren na de wedstrijd?

Dit is afhankelijk van onze leverancier soms dienen de kaarten bij de hotelreceptie te worden afgegeven in meegeleverde envelop. In sommige gevallen dient u de seizoenkaarten mee terug naar huis, om ze vervolgens aangetekend terug te sturen naar VoetbalOnTour.

WIJZIGINGEN

1.Wij hebben een boeking gedaan en willen nu één extra persoon toevoegen kan dat?

Meestal is dit geen probleem informeer bij VoetbalOnTour naar de mogelijkheden en prijs.

2.Eén van de reizigers kan niet mee, kan er iemand anders in zijn plaats mee?

Wij kunnen een persoonswijziging doorvoeren informeer naar de mogelijkheden. Houdt er rekening mee dat hier wel extra kosten voor worden berekend.

3.Wij hebben een voetbalarrangement geboekt, alleen willen nu op een andere datum, kan dit?

Dit is mogelijk maar de kosten hiervoor zijn meestal erg hoog, omdat we een nieuwe vlucht moeten boeken. Vraag naar de mogelijkheden.

4.Kan de vlucht, hotel of zitplaatsen na definitieve boeking wijzigen of annuleren?

Het standaard wettelijke herroepingsrecht is uitgesloten voor diensten die VoetbalOnTour levert.

TRANSFERS

1.Zijn de transfers inbegrepen?

De transfers zijn niet inbegrepen bij uw reis. De reis is op eigen gelegenheid. Wel ontvangt u gedetailleerde reisinformatie in uw reisbescheiden. Hierin worden de diverse routes ter plaatse per openbaar vervoer beschreven. Uiteraard kunt u ook altijd gebruik maken van een taxi. Des gewenst kunnen wij een op voorhand een taxi transfer voor u regelen. Dit kunt u in de offerte aangeven.

2.Hoe kom ik van het hotel naar het stadion?

U ontvangt bij uw reispapieren routebeschrijvingen op maat. We vermelden daarin hoe u van het hotel naar stadion kunt afreizen. Gezien de grote toestroom aan mensen in betrekkelijk korte tijd, adviseren we u om met openbaar vervoer af te reizen naar het stadion. Het gaat hierbij meestal om een metro- of busrit van zo'n 10-15 minuten. Het openbaar vervoer rondom de wedstrijden is altijd zeer goed georganiseerd en is bovendien vaak al een ervaring op zich! De informatie over de route naar het stadion ontvangt u dus van ons bij uw reispapieren.

KLACHTEN

1.Heeft u een klacht?

Heeft u een klacht of bent u ergens niet mee eens je? Meld het ons direct. Wij zijn continu op zoek naar mogelijkheden om onze dienst te verbeteren, heeft u daarom een opmerking of kritiek? Laat het ons weten. Wij streven erna om u een geweldige voetbalervaring te laten beleven en onze reizigers staan daarbij centraal. Toch kan het voorkomen dat er door miscommunicatie, persoonlijk- of technisch falen een probleem ontstaat. Op dat moment zullen wij accuraat, professioneel en snel een helpende hand toesteken om het probleem te verhelpen. Klachten kunnen gemaild worden naar info@voetbalontour.nl u ontvangt binnen 2 werkdagen een inhoudelijke reactie.

2.Tijdens uw reis?

Neemt u zo snel mogelijk ( 24 uur per dag) contact met ons op via een van de twee noodnummers die u in uw reisbescheiden aan treft. Wij zullen hierop direct reageren en voor u een passende oplossing zoeken. Voor het tijdig oplossen van een eventueel probleem is het dus belangrijk dat u ons zo snel als mogelijk op de hoogte stelt van uw probleem. Het is belangrijk dat u uw klacht bij ons meld, aangezien wij hier tijdens uw reis invloed op kunnen uitoefenen. Indien u na afloop niet tevreden bent met onze oplossing kunt u bij thuiskomt ons alsnog een e-mail sturen.

3.Voor of na uw reis?

Meld u klacht schriftelijk via info@voetbalontour.nl.. u ontvangt altijd van ons een ontvangstbevestiging dat wij uw bericht hebben ontvangen. Wij vragen u om in de e-mail zo duidelijk mogelijk de aard van de klacht te omschrijven. Vermeld ook altijd het nummer van de bestelling en uw contactgegevens. Wij reageren uiterlijk binnen vijf werkdagen via e-mail of we nemen telefonisch contact met u op om de klacht te bespreken en af te handelen.

4.Geschillencommissie

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht over onze dienstverlening?
Deze kunt u dan voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl).
U kunt deze ook voorleggen via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

OVERIGE

1.Wat moet ik doen bij noodgevallen in het buitenland?

In de reisbescheiden van VoetbalOnTour staan twee hulpnummers die 24-uur per dag bereikbaar zijn voor onze reizigers.

2.Nieuwsbrief

Onze nieuwsbrief met aanbiedingen verschijnt 1x per maand, mochten er last-minute aanbiedingen zijn dan sturen wij een mail.

3.Hebben jullie een kantoorpand waar ik mijn reis kan komen boeken?

VoetbalOnTour.nl is een internetbedrijf zonder kantoorpand, mede hierdoor kunnen wij onze arrangement prijzen goedkoper aan bieden dan onze concurrenten. Wilt u toch liever langskomen dan kunt u dit bij ons kenbaar maken.

4.Ik wil een voetbalreis cadeau geven maar weet niet welke wedstrijd ik moet kiezen?

Wij adviseren u om een VoetbalOnTour cadeaubon te nemen, de persoon kan dan zelf een voetbalwedstrijd uitzoeken. De cadeaubon iis geldig voor het lopende seizoen.

 

Dé SPECIALIST IN VOETBALREIZEN

WELKOM BIJ VOETBALONTOUR

Zou jij ook graag eens een onvergetelijke voetbalreis naar één van je favoriete Europese topclubs maken? Dan ben je hier aan het juiste adres. VoetbalOnTour is al jaren dé specialist als het gaat om geheel verzorgde voetbalreizen naar de beste en mooiste wedstrijden in heel Europa.

Door een uitgebreid netwerk met partners door heel Europa, onze snelle service en scherpe prijzen is VoetbalOnTour de ideale plek om een voetbaltrip naar uw favoriete club te boeken. VoetbalOnTour heeft regelmatig prachtige aanbiedingen en winacties, dus schrijf je snel in op onze nieuwsbrief! Stel je voetbalreis samen door een wedstrijd van je favoriete club te kiezen, geef je voorkeuren aan en wij doen de rest. Of je nu een voetbalreis met of zonder vlucht wilt boeken, alles is mogelijk!!

Zou je graag eens een mooie voetbalreis maken naar FC Barcelona of Real Madrid? Bij VoetbalOnTour boek je snel, gemakkelijk en voordelig een geheel verzorgde voetbalreis naar de Spaanse Primera Division. Ook voor voetbalreizen naar de Engelse Premier League is VoetbalOnTour de beste partner om bij te boeken. Zo zijn de voetbalreizen naar Liverpool FC, Manchester United of Tottenham Hotspur een droom voor iedere voetbalfan. Met onze ruime ervaring en uitstekende partners is elke voetbalreis die je bij ons boekt een nieuwe herinnering om te koesteren.

Heeft de Duitse Bundesliga jouw voorkeur? Dan bieden wij jou de mogelijkheid om een voetbaltrip te maken naar FC Bayern München, Borussia Dortmund of Schalke 04. De Bundesliga staat altijd garant voor veel passie en strijdlust en behoort tot één van de beste competities van Europa. Geniet van het magistrale voetbal van FC Bayern München of de unieke sfeer van de "Gelbe wand" bij iedere thuiswedstrijd van Borussia Dortmund.

altijd als eerste op de hoogte van nieuwe voetbalreizen

meld je aan voor onze nieuwsbrief en wij houden je op de hoogte?

Dé SPECIALIST IN VOETBALREIZEN

Alle beschikbare voetbalreizen